tisdag 17 maj 2011

Tack och skam den som ger sig.

Det gick! Vi kom över 6000 besökande. Inte några svindlande summor. Alls. Om man jämför. Det gör inte jag. Jag är otroligt tacksam. Att ni så många gånger varit in på just den här sidan. Tack!

Kan nu meddela att jag för sista gången satt frön. Jo, det är sista gången. Absolut. Fungerar det inte nu åker jag till trädgården och köper plant. Jag ska ta hand om odlingen som vore den mitt barn. Vattna varje dag. Inte för mycket. Inte för lite. Prata med växtligheten. Om det blir någon. Prata positivt. Inte ge för mycket sol. Inte ge för lite sol. Göda lite, inte mycket. Hålla tummar och tår. Mycket!


I dag regnar det inte här. Än.


När dimman väl släppte greppet om älven tittade solen fram. Den skiner faktiskt fortfarande. Men. Mörka moln finns lite här och där. Förutom i mitt sinne. Där skiner solen och fåglarna kvittrar. Hela tiden. Sommarlovet är nära nu. Väldigt nära. Så här nära har det inte varit på ett helt år. Snart är det paus från  tidiga mornar, läxor, busstider att passa, prov och andra tråkiga måsten som hör jobb och skola till. Snart.... 

1 kommentar:

  1. Du är bara för härlig!! Önskar lycka till med fröna.

    SvaraRadera