tisdag 31 maj 2011

Livets dryck

Det här är en farlig dryck! Det är en dryck som kan få en att göra det mesta. Fast man varken har planerat att göra det eller vill göra det.


Jag gick till kylskåpet på förmiddagen. Törstig. Utan minsta obehagskänsla. Utan att ana vad som komma skulle. Naturligtvis. Tänkte ta mig ett glas cola. Bara så där. Liksom. Då såg jag köttet jag tog fram ur frysen i går. Alltså tog jag fram det för att förbereda dagens middag. Medan jag kom ihåg det. Typ. När jag lägger köttet på köksbänken ser jag strykjärnet från gårdagens gardinbyte. Tänker naturligtvis att det är lika bra att ställa undan det. Medan jag kommer ihåg det. I tvättstugan ser jag "hålet" efter kylväskorna. Lika bra jag ställer tillbaka kylväskorna nu. Medan jag kommer ihåg det. När jag ställt undan kylväskorna ser jag den överfulla tvättkorgen. Lika bra jag kör igång en maskin tvätt. Medan jag kommer ihåg det.
Till slut landar jag i köket. Igen. Skär, bryner och fixar med middagsförberedelserna. Medan jag kommer ihåg det. Känner att jag är lite törstig. Då inser jag vad som skett. Vad denna törst efter cola kan ställa till med. Som sagt. Det är en farlig dryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar