måndag 9 maj 2011

Klart och en bra bit på väg

Nu jäklar är det klart. Med målningen alltså. Det är skönt. Såg kommentaren till förra inlägget, Aliel föredrog målade framför veande. På grund av spindlar. Eller som hon trodde. Att det var större risk att det dök upp spindlar i vedhanteringen än i målningen. Fel, fel och åter fel! Kan jag säga. Vet inte hur många spindlar jag har viftat bort. När jag har målat. Men det är många. Väldigt många. Och myror. Hujedamej.


Tusentals. Fast jag ser nu att det inte är lätt att se på bilden. Kanske blir det bättre om man klickar på den. Bilden alltså. Men det är inte bara myror och spindlar. Det finns andra äckel där ute i trädgården. Riktiga äckel. Som ryggraden krullar ihop sig av. För att dom är så äckliga. Sorkar. Fasen vad många sorkhål jag hittat. Överallt ju!.


Att vända ryggen åt ett sorkhål går inte. Man gör bara inte det. Det är som med kokande mjölk. Så fort man vänder ryggen till händer det något. I det här fallet kommer det förmodligen en sork uthoppandes. Rakt på mig. På ryggen. Uuuäääiuu!!

Jag har planterat om mina gurkplantor i dag. De har faktiskt växt. Det har börjat komma riktiga blad.


Nu hoppas jag att dom fortsätter växa. Mycket. Ofta. Hela tiden. Som tomatplantan jag fick av morbrodern. Den växer. Mycket. Den andra plantan jag fick växer också. Och blommar. Hela tiden.

1 kommentar:

  1. Va roligt med dina plantor, jag har tänkt på dem men inte velat fråga, ifall det inte gått så bra tänkte jag...
    Det där med alla spindlar tänker jag bara ignorera, låtsas som om jag knappt läst... det ger mig rysningar. Sorkar däremot är väl rätt charmiga tycker jag. Konstigt det där med irrationella rädslor...hur de i viss mån styr våra liv...

    SvaraRadera