söndag 22 maj 2011

20 mil senare

Sommaren är här. Det är grönt. Väldigt grönt. Temperaturen är behaglig. Fast timmen börjar bli sen. Fåglarna sjunger. Benen är bar. Gräsklipparen går varm. Skolavslutningen närmar sig. Tjoho!!


Jag och tonårsdöttrarna har varit på 1-års kalas. Brorsans yngsta. 1 år. Jäklar vad fort tiden går. När man har roligt. Dom bor i en stad inte helt nära oss. Men inte i staden där sjukhuset vi hör till ligger. Nej. I en annan stad inte helt nära oss. Åt ett annat håll. Där det finns ett stort shoppingcentrum. Där var jag och tonårsdöttrarna också i dag. Och dit ska jag till veckan. Igen. Med yngsta dottern. Hon som ÄLSKAR att gå i affärer. Lyllo mig. INTE! 
När man åker till staden där sjukhuset ligger ser det ut så här:


Det är fint. Ännu finare är det när vädret är bra. När man åker till staden min bror med familj bor i ser det ut så här:


Inte fel. Alls. Väldigt vackert faktiskt. Norrland i ett nötskal. Höga berg och djupa dalar. Vyer där man kan se hur långt som helst. I en salig blandning.

Yngsta dottern var nog inte magsjuk. Tror jag. Det verkar mer vara något hon fått i sig. Inte en gång har hon kräkts. Sedan hon kom hem. Trots makaroner och korv. Men ont i magen har stackarn. Väldigt ont. Min "magsjuka" är i och med det inte över. Lite oroligt är det allt i magtrakten.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar