måndag 4 april 2011

Oplanerad shopping utan öl

Nu är våren här. På fullaste allvar. Jag lovar. Trots snön i bakgrunden. Snön som blir brunare och brunare för var dag som går. Våren är inte på något sätt vacker när den kommer. Skitig, lerig, blöt och luktar sunkigt.

Var till en lite större stad inte helt nära oss i dag. Jag hade ett uppdrag. Det var alltså inte i eget syfte jag åkte. Jag skulle inte ha någonting. Jag skulle bara vara chaufför och sällskap. Jag skulle inte handla något. Jag skulle inte det. Jag borde lämnat plånboken hemma. Om det var så att jag inte skulle köpa något. Jag skulle inte men ville. Vad blev resultatet? Jag handlade. Allt som jag absolut inte behöver. Köpte även lite som jag aldrig saknat.
Blev bjuden på lunch. Tyckte det var trist att jag var chaufför.


Jag vet att det inte är någon ny företeelse att man kan ta sig en öl eller ett glas vin när man shoppar. Jag vet det. Bara så NI vet. Men att kunna ta sig en öl i shoppingcentret jag mer eller mindre är uppväxt med. Även om det är i betydligt större format nu än då. Att kunna ta sig en öl där är stort. För mig i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar