fredag 29 april 2011

Nöjd med allt, nästan

Ibland har man tur. Jag hade det i dag. För att vara exakt. Liksom. Varför jag hade tur? Jag fick jobba. Visserligen på mitt lediga lov. Men vad gör väl det. När man får jobba med det absolut bästa jobb man kan ha. Som personlig assistent. Kööngjobb!
Men för att jag ska ta mig till det här jobbet måste jag åka bil. Försökte knäppa lite kort för att visa vad fint det kan vara längs vägen när solen skiner. Det gick så där. Kan man säga.


Älven slingrar sig så fint där nere. Det kunde ha blivit en kanonbild. Det kunde det. Om någon hade talat om för mig hur man gör. Någon.


Bergen och dalgången är vacker. Men det syns visst inte så bra på just det här kortet. Konstigt.....


Norrländskt så det förslår. Pengarna formligen forsar fram. Hyfsad bild ändå. Måste jag få säga.


Nåja. Lite berg och dalar fick jag med i alla fall. Inte den bästa bilden jag knäppt men inte den sämsta heller. Tilläggas bör att detta är bilder på naturen jag passerar för att ta mig till jobbet. Just det här jobbet. Mitt ordinarie jobb har inte en lika vacker väg. Kan jag tala om. Ska knäppa kort någon dag. Någon.


Har man tur eller har man tur?! Världens bästa jobb. Med världens bästa Humla. Vackraste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar