torsdag 7 april 2011

Läsning pågår.

När dagarna ser ut så här hinner man inte med mycket annat.


Om man inte slår knut på sig själv. Det brukar jag vara duktig på. Det gjorde jag i går. Slog knut på mig själv alltså. I ena läspausen strök jag gardiner, i den andra flyttade jag hundskit, i den tredje satte jag upp gardinerna, i den fjärde sorterade jag tvätt och startade en maskin (som jag glömde ta reda på kom jag på nu) och i den femte lagade jag middag.

I dag läste jag några timmar på morgonen. En läspaus fick det bli. I den tog jag reda på tvätten från i går, åt frukost, skrev det här och bäddade sängen. Rent idiotiskt att hålla på så här. Faktiskt. Men jag mår ganska bra av att ha många järn i elden. Samtidigt. Så länge jag själv bestämmer antalet. 

På eftermiddagen blir det en sväng på gymmet. Båtbojen ska få sig en omgång eller två.  

2 kommentarer:

  1. Tack för underbart paket! :-)

    SvaraRadera
  2. Inne och läser. Ibland får man mer gjort genom att inte göra samma sak hela tiden. Fast det kan bli stressigt att behöva skifta hela tiden också och aldrig bara få sitta ner en stund.

    SvaraRadera