lördag 2 april 2011

Kort om lite

Första april kom och gick. Utan att jag blev allt för lurad. Vad jag vet. Nu ligger våren framför våra fötter. Poetiskt sagt, eller hur?!
Att driva fram gurkplantor går inte speciellt bra. Inte bra alls. Endast ett frö har överlevt. Men jag tjurar på. För varje frö som dör stoppar jag ner ett nytt. Nått borde ta sig. Tycker jag. Tomatfröna skötte sig bra. De växte och såg ut att må bra. Tills igår. Nu dör dom oxå.
Det är lättare att köpa plantor hos trädgårdshandlaren. Det är det. Men ack så tråkigt. Och nog borde jag väl kunna få till någon planta? Tycker jag. Det gäller väl bara att komma på vad jag gör för fel.

1 kommentar:

  1. Ja mina fingrar är inte gröna nog att tipsa om vad det kan vara för fel... har lyckats ibland men det har nog varit mer slump än kunnande. Att trycka ner ett nytt frö tycker jag verkar vara en bra strategi :-)

    SvaraRadera