onsdag 23 mars 2011

Nu börjar det hända saker.

I bästa fall är internetuppkopplingen fixad på fredag. Vad tycker vi om det?

Bilden är lånad här

Hittade ingen svensk "gilla-knapp"....

Men vågar jag tro på det? Skulle inte tro det. Har blivit klokare. Så här på äldre dagar. Eller är det så att jag åldrats en del av telefonköandet? Åldrats till visdom.

Jag har nog lyckats drilla en och annan inom koncernen. Först ringde ju teknikern på morgonen för att höra hur allt hade fungerat sedan sista avbrottet. Sedan ringde samma tekniker igen.På eftermiddagen. För att tala om vad det är som är fel. Som om jag bryr mig. Hahaha. Inte ett smack. Sen talade han om att det kan dröja ända till fredag innan felet är lagat. Mindre kul. Inte kul alls. Men å andra sidan har vi tv till helgen i alla fall. I bästa fall. Så vi kan titta på travet. Ja, just det. Jag lyckades få in sex rätt i lördags. Naturligtvis var det en hel del favoriter men det var sex rätt. Så det så. Nåja. Tillbaka till ämnet. Efter några timmar ringde en av "mina" supportnissar. För att tala om att teknikern som håller på att laga felet beräknas vara klar på fredag. Känns ändå som det borde ligga lite sanning i det när två säger samma sak. Så kanske. Kanske. 

Livet går annars bara vidare med oss. Veden är klar. Kapad, klyven och staplad. Tjoho!! 
Yngsta dottern har fått en väldigt tjurig bacilur. En feberbacilur. Som ger hög feber i flera dagar. Stackarn. Hon har inte varit riktigt vid medvetande de senaste tre dygnen. Sovit mest hela tiden. Määh. Kan det vara så? Att hon blir sjuk av att vara utan tv? Hon har sovit sedan vi blev utan uppkopplingen. Hon började vakna till i dag. I dag som vi har börjat få tillbaka lite uppkoppling. Det är nog så. Hon har drabbats av bristpåtvbaciluren. Den är inte att leka med har jag hört. Bristpåtvbaciluren.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar