lördag 26 mars 2011

Konferens

Har tillbringat fredag kväll och lördag förmiddag sittandes i en aula. Har lyssnat på en föredragshållare. Intressant. Absolut. Tråkigt? Jovars. Nyttigt? Helt klart!
Bitvis har det varit grupparbeten/diskussioner. Givande? Japp!
När man sitter hela tiden dricker man en del. I alla fall jag. För att ha något att göra. Hålla sig vaken. Liksom. Till slut får man behov av att besöka en vattenklosett. Trängande behov! Det fick jag. Och hamnade på följande toalett.


Kolla placeringen av elementet! Och rören till badkarskranarna. Annorlunda kan man säga. Det luktade inte hallon där inne. Det lovar jag. Nästan lite 60-tal. Men samtidigt var det lite spännande. Ett badkar! Inne på toaletten. I en ganska stor konferansanläggning. Som trots 60-tals känslan på toaletten känns ganska modern. I alla fall 90-tal. Men tänkt dig. Du är på konferens. Under kafferasten kommer det en deltagare gåendes i badrock och tofflor. Deltagaren hade tidigare tappat upp badvatten. För att hinna ta sig ett bad under nämnda kafferast. Nog vore det halvfränt. Visst hade det! Tror jag ska göra så nästa gång. För vi ska vara där igen. Innan sommaren. Det ska vi. Kanske skulle man köpa med sig en badbomb eller två. Bara för att. Liksom. Kul skulle det vara. Och klart värt det. Att se blickarna på övriga deltagare. Alltså.

Vad det gäller kommentarerna till förra inlägget. Det spelar ingen roll om de är långa eller korta. Det handlar bara om att vara sist att kommentera. Lycka till!

1 kommentar:

  1. Mycket märkligt måste jag säga, med ett badkar inne på toa på en modern konferensanläggning, fast lite kul :-)
    Jag ska på konferens måndag och tisdag men jag skulle bli mycket förvånad om det finns liknande inrättningar där jag ska vara... Däremot så blir det till att ha en stickning i knät för att hålla hjärnan klar och för att inte fastna i "dricka-vatten-hela-tiden-fällan".
    :-)

    SvaraRadera