tisdag 29 mars 2011

Gröna fingrar.....

....har jag aldrig utgett mig för att ha. Aldrig. Så det så! Titta själv så får du se.


Någonting är fel med bilden. Eller inte med bilden. Med objektet. Om man jämför med det här. Jag sa ju det. Att det inte fanns några som helst garantier för fortsatt grodd. Men att vika ner sig på detta sätt. Det är inte snällt. Alls. Den mådde bra i morse. Det gjorde den. Nu är det väl bara att vänta på nästa. Som viker ihop sig. I bästa fall överlever en planta. Av 12. Undra om det blir gurka eller tomat?
Dom har fått ny jord och dom får vatten regelbundet. Ljust står dom också. Vad mer kan man begära? Jag tänker inte läsa godnattsaga. Det gör jag inte. Så det så. Lika lite som jag tänker klappa blad eller klia stam. Men vad gör jag för fel?

2 kommentarer:

  1. *s* Stackare! Tar de sig inte? Jag har också grå fingrar tills min lilla mormor (som fö nu är en mormor i himlen) sa att man ska vattna blommor lite, lite, varje dag.
    Sedan jag började med det har faktiskt de flesta överlevt. Har en hysterisk avocadoplanta i köket som vara växer och växer. Har funderat på att blogga om den. Fotade den en gång men nu har den växt säkert en halvmeter till sedan dess. Fastän jag klippt toppskottet två gånger. Snart slår den i taket. Jättejobbigt är det faktiskt.
    (appropå saker som legat och grott i tankarna huuur länge som helst och bara ploppade ut nu...)

    SvaraRadera
  2. Ha! Tar sig?? Det är rena epidemin här. Dödsepidemin! Den ena efter den andra säckar ihop. Trots lite vatten nu och då. Nu har jag förklarat krig mot dessa döingar. I samma takt som de dör drar jag upp dom och sätter nya frön. Jag SKA ha egen gurka till sommaren. Så det så!
    Vad roligt att det finns de som faktiskt lyckas!! Fortsätt så. Kanske det kan smitta av sig. Vem vet. Ser fram mot en bild på plantan! Har du skördat många frukter?

    SvaraRadera