torsdag 24 februari 2011

Tekniker, försenad vår och lite vatten

Jodå, jag hade en träff i går. En träff med en tekniker. Som min internetleverantör lejt. En lite annorlunda träff. Han ville inte träffa mig. Han ville pilla på knappar, lyssna på brus och göra andra tråkiga saker. Han skulle undersöka vad som är fel med vår internetuppkoppling. Enligt teknikern är det inget fel. Kanske. Eller så är det det. Man vet inte. Kan vara fel på en sladd. Fast det inte är något fel. Eller så kan det vara tv:n som stör ut internet. Fast den är ny och problemet med internet är nästan två år gammalt. Eller så beror felet på taklampan i tvättstugan. Fast om man ska vara ärlig. Teknikern sa ju att det inte var något fel. Att alla signaler är perfekta. Konstigt. Är det fel eller är det inte fel? Frågar du mig är det fel. Helt klart! Frågar du teknikern verkar inte svaret lika klart. Alls.
Tittade ut genom fönstret. Teknikern for runt inne här med någon makapär som lät lite likt en transistorradio utan kanal. Jag tröttnade på brus- och skrapljud. Tittade helt enkelt ut genom fönstret för att förlora mig där en stund. Då fick jag se följande:

Teknikern hade ett par gamla skidor med tillhörande stavar fastknutna på biltaket! Är kanske inte helt ovanligt att de får ut och skida omkring på dagarna. Teknikerna alltså. Men nog borde de kunnat få lite modernare skidor. Eller? Skidorna är nog kvar sedan tiden då det hette Televerket. Då de åkte omkring i oranga bilar. Som det stod Tele på. Nu är bilarna vita. Och inte står det Tele på dom.

Bilden är lånad här

Trotsade stormbyarna på eftermiddagen och gick en promenad. Klädde på mig ordentligt. För att inte frysa. Väldigt ordentligt. Hur jag tänkte då låter jag vara osagt. Jag skulle nämligen dra den stora vagnen. När man drar den stora vagnen behöver man inte oroa sig att man ska frysa. Inte ett dugg. Snarare tvärtom. Faktiskt! 

Hittade vintersvampar. Ganska fina. Nästan så dom är finare i vinterskrud än sommarnakna. Tur det. Sommarvärmen verkar vara långt borta. Väldigt långt borta. Vet inte om våren är så mycket närmare. Alls.

Isen i ån ligger tjock. Trots forsande vatten. Våren får nog vänta ett bra tag till.

Nu till något helt annat. Mina funderingar angående det minst sagt uteblivna resultatet av träningen. Jag kan å det bestämdaste tillbakavisa alla teorier om att det skulle vara muskler som orsakar min viktökning. Om inte muskler har en förmåga att öka och minska i vikt väldigt raskt. Så raskt som 2-3 kilo på fem dagar!
Jag måste samla på mig vatten. Mycket vatten. Men varför? Fortsätter det så här kan jag snart fylla poolen till sommaren. Med vatten från en högst privat källa. Praktiskt men inte ett dugg trevligt eller roligt.
Förslag på vad det kan bero på? Vattensamlandet alltså.

1 kommentar:

  1. Vackra vinterbilder tar du men det hjälps inte... jag vill inte ha mer vinter nu...
    Där jag bor skiner solen, alltid nåt!

    SvaraRadera