måndag 14 februari 2011

Brrr....

Sysselsättningsproblem? Då eldar du inte med ved! Då har du inte -30 grader ute. Jag hade tänkt förbereda dagens middag nu på förmiddagen. Tänkt. Det blev inte riktigt så. Det blev kallt ute. Jäkligt kallt. Igen! Och jag tjurar på. Som vanligt säger säkert en och annan. Men det här är en utmaning. En rejäl utmaning. En hur rolig utmaning som helst. Tycker jag. Vi har inte slagit på elementen i vårt hus. I alla fall inte på nedervåningen. Får jag som jag vill gör vi inte det heller. Alls! Så när det är kallt ute eldar jag inne. Hela tiden. Lite överdrivet kanske. Bara lite. Men det gäller att hålla elden vid liv. Att inte låta det bli kallt inne. Nu är huset så pass isolerat att det tar lång tid innan det blir utkylt. Tror jag. Har inte kollat hur lång tid det tar. Vill inte veta det heller. Men ingen eldar under natten och temperaturen i köket kan vara 17-18 grader på morgonen. När det är -30 grader ute. Det är godkänt.

I dag ska jag banne mig köpa raggisgarn. Måste ha något att sätta fingrarna i. Inbillar mig att det kommer bli plättlätt att sticka. Nu när jag ser bra. För jäklar vad bra jag ser. Nu ser jag hur burriga mina ögonbryn är. Vi snackar vinterpälsburriga! Det går inte att noppa sånt. Det måste bli röjning, på elitnivå.

1 kommentar:

  1. Åh jösses! Du är ju tokigare än vad jag är! *s*
    Din blogg förgyller verkligen min tråkiga vardag!!
    Kram!

    SvaraRadera