onsdag 19 januari 2011

Plugg och då menar jag inte potatis

Jaha. Är det så här det ska se ut nu? Böcker, häften, pärmar och pennor. Över hela köksbordet. Vad har jag gett mig in i? Läste igenom vad som ska göras inför första träffen. Fattar ingenting. Verkligen ingenting. Bra början. Liksom.
  

Jag vill verkligen läsa det här. Lära mig mer i just det här ämnet. Det vill jag. Men att välja ut frågeställningar eller diskussionsämnen ur material är nog inte min grej. Jag diskuterar gärna. Väldigt gärna. Men att välja ut i förväg. Nja.
Jag har läst det jag förväntas läsa. Jag har förstått det jag läst. Men sen då. Väljandet är svårt. Jättesvårt. 


Jag vill inte ha ett anteckningsblock som alla andra har. Jag har ett från förr. Så charmigt. Man blir glad av att titta på det. Praktiskt? Inte ett dugg. Måste nog köpa ett. Som är praktiskt. Skrivboken får följa med ändå. För att den är så fin.

Träningsvärken lyser fortfarande med sin frånvaro. Kanske kan jag känna lite vid skuldrorna. Om jag känner efter ordentligt. Kanske. 
I dag blir det ingen träning. Kanske till och med promenaden uteblir. Känner mig lat och omotiverad. Helt utan lust. Vill mest bara dra täcket över huvudet. Gå i ide. Över dagen. Men det går ju inte. Jag ska få främmande. Av en tekninker/reparatör. Vår internetuppkoppling har strulat ett tag. Faktiskt drygt ett och ett halvt år. Internetleverantören och jag har inte pratat samma språk. Kan man säga. Jag har försökt anmäla felet. Många gånger. Ett iblandfel. Jättesvårt att anmäla sådana fel. Eller inte att anmäla dom men att få leverantören att tro på felet. Att hitta felet. Men nu. Nu har vi telefonkontakt varje vecka. Jag och min internetleverantör. Det är inte jag som ringer. Nu verkar det finnas minst ett fel. Men framför allt, det verkar finnas ett intresse av att hitta och åtgärda felet! Tjoho!! Så, inget täcke över huvudet i dag. Och vem vet. I morgon kanske det inte ens finns ett behov av att dra något täcke över huvudet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar