tisdag 4 januari 2011

Choklad, marshmallows, tvätt och höjda priser

Tänk dig en dag ute. En dag med solsken. En dag med bitande kyla. Eller varför inte en strålande höstdag. Fika i det fria. Gofika. Barndomsmackor och varm choklad. Vad barndomsmackor är? Limpa med ost. Så klart. Lika självklart som bragokex och kronans hallonsaft till sommarens bad. Men varm choklad. Varm choklad med marshmallows. Små marshmallows. Sååå gott!


Vi fuskade i går. Vi fikade varm choklad och marshmallows i köket. Köket! Det är nästan som att häda. Varm choklad ska drickas ute. Nästan alltid. Men inte i går.

Mitt älgskåp fylls på. Till jul fick jag en grytlapp med älghorn. Den använder jag. Den ligger inte i skåpet. Till nyår fick jag en tekula med tillhörande älg.


Söt va?! Den ska in i skåpet. Om jag får dit den. Skåpet är fullt. Proppfullt. Jag måste köpa ett till. Snart.

I dag ska jag vara duktig. Jag ska tvätta. Det har jag inte gjort sedan i fjol. Så du kan ju tänka dig tvätthögen. Hahaha, vad jag är rolig. Eller? Men allvarligt. Jag har inte tvättat sedan förra året. Det har jag inte. Så i dag ska jag tvätta. Hela dagen. Om jag är snabb kanske det blir en tur till en ganska stor stad inte helt nära oss för lite objektivletande. Kanske rent av inköp av ett objektiv. Om det finns. Om dom har satt tillbaka priset som var före jul. För det nya priset vill inte jag betala. Alls. Det är ju faktiskt helt sjukt. Objektivet kostade typ 2 300 kronor före jul. Jag säger typ för jag är inte helt säker på priset. Vilket är skit samma faktiskt. Nu kostade samma objektiv nästan 2 800 kronor, på samma affär! Egentligen skulle man inte handla där igen. Någonsin. Men det gör man ju. Bara för det är några hundralappar billigare där. Man kanske ska tänka om. Några hundralappar extra. Det kanske är värt det, för att slippa slösa energi på skitsaker alltså.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar