onsdag 28 juli 2010

Teaterdags?

Det finns en dag jag inte vill ha regn och det är i morgon. Tittar man på de olika vädersiterna är det bara regn, regn, regn och en massa åska hela dagen och kvällen överallt. Läser man kvällstidningarna varnar de för tropisk värme och störtskurar också mest överallt. Till och från under mest hela sommaren har det pratats om varför meteorologerna så ofta har fel om hur vädret ska blir. Men jag kan ge mig f#n på att är det någon gång de lyckats spå rätt väder så är det i morgon.
Jag, ena tonårsdottern och mor ska på teaterfinal i morgon kväll - final alltså! Det går inte att skjuta på en final, den spelas sista kvällen och ingen annan kväll. De som missat sin föreställning tidigare i sommar på grund av regn har fått nya biljetter till en annan föreställning, det går inte till en finalföreställning. För min del kan jag sitta i full regnmundering med värsta vinterunderstället på och titta på teatern, bara för att, men jag vet inte om mina teaterkamrater är så sugna på det. Det spelar egentligen ingen roll om vi vill sitta i regnkläder eller inte, föreställningen kan ju bli inställd.
Himlen blir bara mörkare och mörkare. Kanske man kan hoppas att ovädret kommer i natt så det har regnat ifrån sig innan klockan 19 i morgon. Tro mig, jag kommer inte hålla andan och hoppas.

Äsch har ont under sin tunga trots smärtstillande. Det är synd om henne just nu men hon verkar ta det bra, gnäller lite och vankar runt när det är som värst bara. Hoppas det är lite bättre i morgon.

Allt blir bättre i morgon, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar