torsdag 1 juli 2010

Regeln om livets små jävligheter.

I morgon ska vi, jag och maken, åka på en minisemester med yngsta dottern och en kompis till henne. Maken har varit förkyld som bara män kan vara men är nu frisk och yngsta dotterns förkylning har precis gett med sig, bra va!? Vad händer då? Jag vaknar med tokont i halsen, hostar och snorar!! Inte nog med att det inte blir någon träning på fit-brädan, som jag så väl behöver, utan jag ska gå omkring i en stor djurpark med dunderförkylning som främsta sällskap. Efter en titt på smhi´s hemsida ser jag att det ska bli JÄTTEVARMT också! Jippiiee, eller inte. Knaprar febernedsättande och sprayar näsan full men det känns som loppet redan är förlorat, det är bara att gilla läget liksom.
Maken har lagt upp rutten, avgång klockan 5! Om jag kan gå för egen maskin så kommer det bli sömngång och inte kommer jag vara speciellt sällskaplig under resans gång. Förmodligen kommer jag att se ut som en stor fågelholk där i framsätet och inte lär det se bättre ut i baksätet. Finns nog risk för både nackvärk och skatbofrisyrer på oss tjejer.
Tonårsdöttrarna kommer med andra ord ha FF här i helgen, tur att vi satt ut spioner. Inte för att jag tror det behövs, men man vet aldrig, vi har turen att ha väldigt skötsamma ungdomar.

Bloggen kommer förmodligen inte uppdateras under helgen eftersom jag inte är någon fena på det här med mobil uppladdning men rapport kommer, jag lovar. Om jag inte blir kvar i djurparken, inlåst och misstagen för något exotiskt snorande djur.

1 kommentar:

  1. Jaha, vad trevligt att åka på släktträff, med eller utan förkylning. Stanna inte för länge bara, du vet dom sover ju ute di däran och det kan ju bli lite kyligt om nätterna!

    SvaraRadera