måndag 12 juli 2010

Industrisemestern börjar i dag

Pust, flämt, flås, stånk och stön. Så tror jag det lät om mig på förmiddagen. Maken väckte mig klockan 9 (ja, jag tycker om att sova och det är inget fel med det!) för att få lite hjälp med möbelflytt på altan, det var dags att olja in den. Jag trodde i min enfald att hans fråga kvällen innan bara gällde bärhjälp så jag sa ok till att bli väckt. Ack så fel jag hade, vaknade till någonstans mellan andra och tredje delen av räcket med en pensel i handen. Tre timmar senare var altanen oljad och jag hade ont lite här och där, det är inte lätt att hitta en ergonomiskt rätt ställning när man oljar in ett räcke. Misstänker att träningsvärken kommer att bosätta sig i mina ben de närmsta dagarna.

Tvättkorgen var tom när jag la mig i går men nu börjar den fyllas på igen. Hur kan det komma sig att mina familjemedlemmar använder så mycket kläder när termometern har visat på nästan 30 grader varmt i dag? Hur svårt kan det vara att lista ut att nästan inga kläder alls behövs en sådan dag? Varför måste man börja dagen i en omgång kläder för att lite senare konstatera att "jo det är varm" och byta till en svalare omgång? Men framför allt, varför måste man lägga kläder som har varit på kroppen i en kvart i tvättkorgen?

Pratade med myndige sonen nu i kväll, skype är himla bra. Längtar tills vi ska åka och hälsa på. Sonen verkar ha lite planer på gång gällande aktiviteter när vi kommer! Eftersom det tydligen är ett måste så lovade jag att jag ska smaka Guiness när vi är där, gruvar mig redan - är inte så förtjust i mörkt öl. Ska bli spännande att se om han lyckas hitta reda på något ställe där jag kan få åka Tinker för det vill jag såååå gärna göra.

Om ett mirakel skulle inträffa i morgon (att jag vaknar före klockan 10) tror jag städning står på schemat, annars får det bli som vanligt - jag tar dagen som den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar