fredag 16 juli 2010

I går var det marknad i byn och vi (jag, ena tonårsdottern och yngsta dottern) var naturligtvis där. Tänk att det ska vara så roligt att bli målad i ansiktet, ja eller bli målad över huvud taget. Kan dock känna en viss tacksamhet att det här med tigermålning och andra heltäckande målningar i ansiktet har gått över, nu är det mer glitter och snirkliga målningar som gäller.
Ja, naturligtvis blev det ett djur också men den här gången blev det....
....en kanin på handen!

Ansiktet fick sitt glitter blandat med lite snirklingar och yngsta dottern blev helnöjd!

Tonårsdöttrarna tog en tur med sina mopeder innan middag. Min mobil ringde och det var ena tonårsdottern, jag trodde hon skulle meddela att de blev sena till maten men inte då. "Nu har jag problem" säger dottern. "Jaha, vad är det då?" frågade naturligtvis jag. "Moppen startar inte, varken med elstart eller kick". Vad i hela fridens dagar hade hon tänkt att jag skulle göra åt det? Varför ringer hon mig och inte maken? "Jaha, vänta får du prata med maken" säger naturligtvis jag och räcker luren till honom. Hans första, andra och tredje fråga är så klart "är du säker på att du har bensin i tanken?". Anledningen till dom frågorna är enkel, myndige sonen hade problem att få igång sin moped för några år sedan. Maken hade frågat om det fanns bensin och sonen svarade självklart "ja". När maken gick ut för att laga det som eventuellt var fel upptäckte han ganska snart vad som var fel, tanken var tom! Därav frågorna till dottern. Tonårsdottern svarar att hon har det och att det verkligen inte går att få igång mopeden så maken gör det enda rätta, hakar på släpvagnen och åker. Efter ett tag kommer de hem med mopeden, den är död och det beror inte på bensinbrist!

På eftermiddagen kom svärföräldrarna hit för att göra mig och maken sällskap på bilbingo. Som vanligt hade jag inga förhoppningar om vinst, vi brukar nästan aldrig vinna maken och jag. Det blev som vanligt, ingen vinst men rackarns så nära det var - flera gånger. Det var verkligen nära och inte som när storfiskarn talar om hur stora fiskar han fått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar