tisdag 15 juni 2010

Vilken kväll!

Efter middagen lastade vi in oss i bilen, jag och mina barn plus pojkvännen, för att åka till älven och fiska lite. Tycker om sommarfiske men tycker verkligen inte om alla kusar och kryp som kommer fram då. Det kliar från topp till tå av alla olika bett man får! Ena tonårsdottern tycker om att fiska efter gädda, fråga mig inte varför eftersom hon springer baklänges om hon får en på kroken. Det fick vi se i kväll! Tur hon har en tvillingsyster som mer än gärna hjälper till när pojkvännen inte hann fram. Av mig får hon ingen hjälp, jag springer faktiskt också baklänges när det är gädda på gång, avskyr dessa krokodilliknande fiskar. Efter kvällens fiske står det 1-1 mellan tonårsdottern och pojkvännen i gäddfångst, får nog bli ett avgörande fiske i morgon kanske.

Yngsta dottern har övat flitigt med haspelspöet, nu kastar hon ut själv duktiga tjejen! Hon blev dock utan fisk den här gången men nästa gång tar hon säkert upp en stor och fin öring!

Efter fisket skypade jag med myndige sonen, en bra uppfinning det där. Vi pratade bort 45 minuter!! Vi har tydligen mycket att prata om nu för tiden. Bland annat pratade vi om att han återigen har blivit tagen för tjej, jag skrattade lika mycket nu som förra gången. Verkar gå troll i boendebokningen för det är då han blir tagen för tjej. Kanske borde han ha muntlig kontakt med hyresvärdarna för han låter definitivt inte som en tjej.

Nu ska jag kasta omkull mig i soffan och ladda inför morgondagens städning. By the way, jag har lagt framtiden åt sidan och bestämt mig för att leva i nuet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar