tisdag 29 juni 2010

Hmpf....

är det så man inte ska göra, skriva att man inte vill ha tokvarmt?

Kan tala om att termometern visar temperaturen i skuggan dessutom! Men haha, jag har en triumf, yngsta dottern är fortfarande dunderförkyld så det blir inget badande här inte!! Vi ska försöka bota tösen så hon är pigg och orkar med en gigantisk djurpark och ett stort nöjesfält till helgen.

Jag jobbar på att få bort den blå/lila nyansen från mina ben, det går så där. Har lite svårt att ligga still så länge att solens strålar hinner träffa och göra någon effekt på min hud. Kanske beror det på att jag innerst inne vet hur jobbigt det är med solsveda, kanske är det anledningen till mitt motstånd för regelrätt solning, kanske är det mitt sätt att undvika att få en hud som upplevs minst två nummer för liten och som stramar vid minsta rörelse eller så har jag helt enkelt bättre saker för mig. Eller bättre och bättre, andra saker är nog mer rätt. Tvätta, ta reda på tvätt, städa, handla, laga mat, plocka i och ur diskmaskinen, roa yngsta dottern, munhuggas med tonårsdöttrarna, titta på maken som tittar på fotboll och ja, listan kan göras lång. Det mesta är hysteriskt tråkigt det kan jag hålla med om så jag tror jag ger solandet en chans till. Med andra ord ut på altanen och inta ryggläge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar