söndag 6 juni 2010

Helg.....

.....och inte vilken helg som helst utan sista helgen före sista arbetsveckan före det stora sommarlovet. Jag och maken har varit barnlediga, eller yngsta dottern har sovit hos farmor och farfar en natt. Vilken skillnad det är när minstingen inte är hemma, det finns mer utrymme för spontana påhitt. Vi satt på altanen med grannen och drack en öl i går kväll när vi kom på att bowla vore kul och eftersom ena tonårsdotterns pojkvän har körkort var transporten inte några större problem. Han är snäll pojkvännen som ställer upp och kör oss gamlingar till en stad ganska nära oss. Hur det gick på bowlingen? Jag vann så klart, avslutade fint med 3 strikar på raken! Efter bowlingen gjorde vi en liten krogrunda och det måste vara länge sedan jag var ute för jösses så många unga varelser det var där. Tror alla mår bäst av att man håller sig på hemmaplan bland likasinnade och hyfsat jämngamla. Nu kan man lätt tro att vi inte hade en trevlig kväll men det hade vi, grannen kan konsten att underhålla!

Ena tonårsdottern och jag har varit lite nyttiga i dag, vi har tvättat bäddarna till Äsch så nu kan hon gott komma hem tycker jag. Det dröjer dock nästan fyra veckor till innan det ylande yrvädret är hemma igen. Undrar hur hon ser ut då? Lär hänga en rejäl gardin under magen på henne och pälsen behöver med all säkerhet lite omvårdnad efter 11 små valpars omilda behandling. Hon kommer med all säkerhet bli ordentligt bortskämd första tiden och det tycker jag hon kan få bli.

I morgon startar en ny arbetsvecka, sista arbetsmåndagen på 9-10 veckor, och då bär det av till en stad inte helt nära oss för bad och lite vistelse i sinnenas rum. Sist provade jag en ny sak med våra elever och det gick så bra att båda tvärslocknade och sov som små grisar, ska bli spännade att se om det blir likadant den här gången. Annat som händer i veckan är en aktivitetskväll med arbetskamraterna. Det är mitt arbetslag som står för arrangemanget och vi har varit lite kryptiska så jag kan inte berätta så mycket om vad som komma ska men kul kommer det med all säkerhet bli. En kväll med bara arbetslaget ska också betas av och där är det jag som arrangerar, allt mina kollegor vet är vilken kväll det ska ske. Tror vi kommer ha roligt åt det äventyret efteråt. På fredag är det skolavslutning och jag har inte en aning om jag kommer jobba kvar på skolan till hösten så det är med väldigt blandade känslor jag ser fram mot fredagen. Ska verkligen njuta av Idas sommarvisa, den sjungs alltid på vår avslutning, och alla andra sommarsånger. Hoppas verkligen vädret är med oss den dagen, avslutningen blir så mycket roligare när solen skiner.
Här skiner solen just nu så det här går inte, jag måste gå ut och njuta av värmen och svära lite över alla äckliga gröna bladlöss som blåst hit från Ryssland - usch, fy, tvi och blä!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar