måndag 7 juni 2010

Att lära av andras misstag

Min kollega är underbar, hon tillåter att jag skrattar både åt och med henne. Vi vanliga dödliga måste inte göra alla misstag själva utan tror på andras erfarenheter eller så bara accepterar vi att man gör vissa saker på ett särskilt sätt. Min kollega däremot verkar ha en önskan att prova det mesta på egen hand. I dag när hon hade hjälpt en elev på toaletten kom hon ut och såg så där lagomt full i skratt ut och sa "nu har jag varit med om något nytt!". Intet ont anande frågade jag "vad då?". Hon hade gjort som hon alltid gör när hon hjälper eleven i fråga på toaletten och eleven gjorde det den alltid gör, kissade. Så långt verkar allt normalt men det är verkligen bara som det verkar för kollegan hade glömt en ganska viktig detalj, hon hade inte fällt upp toalocket!! Följden av det kan du säkert räkna ut själv och kollegan fick skura hon minsann. Hennes svar på hur det kunde bli så var att "man måste prova på allt". Därav min slutsats att hon inte kan lita på att vissa saker gör man bara, utan att ta reda på vad som händer om man inte gör så. Just i det här fallet kan man faktiskt lista ut själv vad resultatet blir - en jäkla massa torkning av både toalettbesökare och toalett!

5 kommentarer:

  1. Hahaha,jag bjuder verkligen på fadäsen. Eleven såg verkligen nöjd ut och det tror sjutton det.

    SvaraRadera
  2. ...och eftersom Kollegan i fråga tipsade mig om den här sidan så fick jag skratta lite till jag med.

    Härlig blogg! / Mimi

    SvaraRadera
  3. Tack Mimi, du är så välkommen hit!

    SvaraRadera
  4. Haha! Den dära...ja.. *skakar lätt på huvudet* Om hon nu ville testa vad som hände om man inte fällde upp locket, kunde hon väl ha gjort det på sig själv? Jag tyckte det var taskigt att testa på eleven jag;-)

    SvaraRadera
  5. Till saken hör att eleven i fråga hade varit "sur" hela dagen förutom då. När det började bli blött lite här och där sken eleven upp och log på ett sätt som hon inte sett på hela dagen, varken före eller efter!

    SvaraRadera