torsdag 13 maj 2010

Vår by - Eskilstuna - Vår by

Vad tokigt det kan bli när man inte ens fattar utmaningen man antar..... Hoppas att det blev rätt nu då. Äsch med en pinne i munnen var den tionde bilden jag la ut här på bloggen!



Är lite sliten nu, vi (jag, maken, ena tonårsdottern och hennes pojkvän) har varit till Eskilstuna tur och retur över dagen, en nätt tur på drygt 100 mil! Har man varit på resa med min make vet man att det stannas inte i onödan, knappt när det är nödvändigt heller faktiskt. Eftersom det tydligen inte fanns någon bil på närmare håll som passade maken var det bara att åka. Snälla som vi är (jag och maken) vill vi också dra vårt strå till stacken vad gäller det där askmolnet som drog fram över skyn. Biluthyrarna hyrde snällt ut bilar till strandsatta resenärer och nu behöver dessa bilar komma tillbaka till utgångspunkten. Det är där vår hjälpsamhet kommer in, vi transporterade en liten norskregistrerad bärplockare till vad vi trodde var målet Arlanda. Nu visade det sig att det var Eurostop som var målet så det var bara att vända om, det hade tydligen blivit någon missuppfattning.
Vi startade vår resa kvart i sex i morse och var hemma halv sju nu i kväll, ganska bra jobbat tycker jag. Men säg den resa som går helt smärtfritt. Vi stannade på en vägkrog strax utanför Enköping för att äta lunch. Alla utom jag fick maten ganska omgående, jag fick vänta i 45 minuter! När maten väl kom var den kall, den var inte ljummen eller lätt värmd utan den var KALL!! Övriga sällskapets mat var ljummen så när min kalla mat kom rann sinnet över kan man säga. Maken tog min tallrik och gick fram till disken och sa lite halvspydigt "vi glömde nog säga att vi ville ha varm mat". Svettiga damen bakom disken tittade på tjejen som också stod bakom disken och sa "dom vill ha varm mat....". Kön var ganska lång där vid disken och de som stod på tur frågade maken om man verkligen måste säga till om man vill ha varm mat. Maken mumlade något till svar och såg samtidigt hur de bakom disken var på väg att ställa min tallrik i micron, då fick han nog. "Vi ska inte ha någon mat, vi vill ha pengarna tillbaka!" Jag fick en korv på macken intill, den var både varm och god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar