fredag 21 maj 2010

Att njuta eller inte

Sitter hemma och njuter av att helgen blev extra lång. Tänk vad en dag kan göra skillnad, på gott och ont. En dag med sommarvärme, bad, glass och glatt sällskap är alldeles för kort. En dag med regn som kommer på tvären, påtvingad utevistelse, regnblöta mackor och ensamhet är olidligt lång. En dags väntan och längtan tar aldrig slut. En dag man njuter av och aldrig vill ska ta slut tar slut innan man hinner blinka. Så nu är ju frågan, ska jag verkligen njuta och riskera att helgen tar slut innan jag fattat att det var helg eller ska jag göra tråkiga men ändå nyttiga saker för att få ha en riktigt lång helg?

Pratade med myndige sonen härom dagen och han verkar leva livets glada dagar, tack och lov. Han har bytt bostad så nu leker livet nästan. Lite problem har han allt kvar, längtar redan efter falukorv och lösviktsgodis!? Kan nästan se tulltjänstemannens frågande blick när han (ja, jag tar för givet att det är en han) går igenom mina väskor och det bara ligger falukorv och godis huller om buller i dom. För till Irland ska jag åka, när vet jag inte men dit ska jag! Har haft en dröm om semester på Irland sedan jag var tonåring. Jag ville åka dit och semestra med häst och vagn, det kanske man skulle passa på att förverkliga nu. Kan se mig och maken på kuskbocken med en rejäl hästrumpa framför oss, solen gassandes i våra ansikten och klippetikloppljud i öronen. Fattas nästan bara lite banjoljud så har vi raskt förflyttat oss till vilda västern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar