torsdag 6 maj 2010

Huvudvärk och synbortfall

Fick ett sms av ena tonårsdottern i går där hon frågade om det var normalt med fläckvist synbortfall och sprängande huvudvärk. Gissa om man som mamma blir orolig då?! Inte blev jag mindre orolig efter mitt samtal med hälsocentralen där sköterskan tyckte att tonårsdottern skulle träffa en läkare, omgående! Eftersom klockan började närma sig stängningsdags var det bara akuten i en lite mindre stad ganska nära oss som var aktuell.
Tonårsdottern hämtades upp och vi tillbringade några timmar på akutmottagningen där det konstaterades att ingen gardin hade dragits ner, att det inte var akut samt att hon var för ung för att det skulle vara något allvarligt. Vi blev ordinerade ett besök på ögonmottagningen i dag och fick med oss en remiss dit. Att hitta ett telefonnummer till den mottagningen verkar helt omöjligt, en hänvisning till landstingskatalogen där alla mottagningstelefonnummer finns är allt jag hittar. Det enda problemet med det är att det är ett annat landsting än det vi tillhör och i landstingskatalogen vi har står bara telefonnummer till vårt sjukhus. Tur att sjukhuset fortfarande har en växeltelefonist som kan koppla en rätt, hoppas jag.

Vad gäller min stundande shoppingresa (ja, jag har accepterat att det är så!) hjälper mina barn till att fylla på shoppinglistan. Den ena tonårsdottern ville ju ha collegebyxor och gissa vad den andra tonårsdottern har önskat, japp, collegebyxor men hon la till huvtröja/jacka också. Yngsta dottern vill ha filt! Alltså inte en filt man kan ha för mys i soffan utan filt att göra trollkläder av. Så jag kan lugnt säga att shoppinglistan fylls sakta men säkert på. Tur att det är i morgon jag åker så man inte hinner fylla på med så mycket mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar