söndag 30 maj 2010

Helvetestabletternas hämnd

Mor antog, intet ont anande, utmaningen att få helvetestabletterna släta. Hon fick se sig slagen efter dryga timmens brottningsmatch med dessa, det är omöjligt att få dom släta! Om det är någon som har förslag på vad man kan använda dom till istället vill jag gärna veta.

Mors dag kom och gick och inte blev det någon lugn stund vid älven inte. Mor, svärmor, svärfar, maken, yngsta dottern, tonårsdöttrarna och pojkvännen förgyllde min dag i stället. Vi grillade lite kött och åt potatisgratäng maken gjort, den är makalöst god, sen blev det en sväng in till en stad ganska nära oss för besiktning och återlämnande av nycklar så nu är vi äntligen av med den lägenheten.

Elitloppet startades i vanlig ordning i dag och jag fick rätt om vilken häst som skulle vinna. I fredags var vi hos goda vänner när en liten diskussion rörande elitloppet kom upp och det dividerades om vilka hästar som var värdiga att starta i dagens lopp. I förbifarten hörde jag Iceland nämnas och tyckte det lät som ett trevligt namn så jag sa att den hästen vinner säkert. Det var nog inte någon i sällskapet som gav mycket för den kommentaren, de tyckte inte han hade något i elitloppet att göra alls. Jag avslutade kvällen med att påminna herrarna i sällskapet om vilken häst jag trodde skulle vinna, talade tydligt och välartikulerat "I C E L A N D"! Innan loppet startade gjorde jag maken påmind om vilken häst jag trodde på. Jaha, och vilken häst gick och vann? Va?? Var det inte Iceland? Joho, det var det!! Lite synd är det naturligtvis att jag inte hade spelat på hästen men vem bryr sig så länge man har rätt.

2 kommentarer:

  1. Jag föreslår att du använder dem som sommarsittunderlag! Dom lär väl vara för kalla att ha på vintern, men till att skydda brallbaken från gräsets grönska måste dem väl duga till...

    SvaraRadera
  2. Kanonbra tips!! Med tanke på färgen de har lär man inte tappa bort/glömma dom i första taget heller.

    SvaraRadera