onsdag 21 april 2010

Kanske i morgon vid 5


I går var jag till en annan by ganska långt från min för att starta upp en cirkel i "Tecken som stöd". Det är första gången jag håller i en kurs så det är lite pirrigt och spännade kan ni tro! Det visade sig att vi blev ett ganska härligt gäng mer eller mindre pratglada kvinnor (jo, jag är snäll som inte skriver tanter). Tror vi kan få ganska trevligt på våra träffar men hur vi ska få ihop 30 timmar innan sommarlovet återstår att se. Misstänker att det får bli en och annan träff utöver "våra" tisdagar, kanske en eller annan söndag som får offras.
Vårrapporten står lite stilla nu, jag väntar på att musöronen ska visa sig. Det närmaste vårtecken jag kommer i dag är torkställningen, där hänger delar av familjens vinterkläder på tork. Varför ska det vara så lång torktid på vinterkläder? Det är inte det lättaste att blöta ner dom när man är ute (tack och lov) så jag kan inte förstå varför det ska behöva ta så lång tid att torka dom. Vattnet borde försvinna av sig själv tycker jag, blixtsnabbt!
En kvinna jag känner i den stora staden inte allt för långt bort har under några dagar lagt till en melodi när hon skrivit i sin status på facebook. Från början tyckte jag det var lite kul men det har gått över. Numera kommer jag på mig själv med att tonsätta meningar, båda de jag säger och de jag hör andra säga, och det börjar bli irriterande. Eller som man också kan säga, jag börjar tröttna (lägg nu till melodin "everybody dance now")! Just den melodin passar till de flesta meningar..... Det var nog det hon hade listat ut och så gärna ville dela med sig, snällt tänkt - eller inte.
Nu går jag och lägger mig, melodi "everybody dance now".....
(Jag har verkligen försökt att dela upp texten men i dag tycker tydligen blogspot att allt ska skrivas i en klump!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar