söndag 4 april 2010

Förändringens tid har börjat

I dag blev det en ren tjejdag! Jag, tonårsdöttrarna och yngsta dottern tog bilen till en sjö inte helt nära oss för lite njutning. Vilket väder, solen sken från en klarblå himmel och det blåste bara lite lätt!! Inte en enda fisk blev det men tjejerna byggde en "vacker" snögubbe och jag fick en lugn stund i solen. Nu sitter vi med lätt röda näsor och väntar på att den vanliga rosa tonen ska visa sig. Vi blir sällan bruna utan mest grisrosa vi tjejer i familjen, maken däremot blir vackert gyllenbrun. Det är inte utan att man börjar snegla på flaskor med fejksolbränna. Kanske man kan undvika att blända var och varannan om man börjar smörja in sig redan nu. Konsten är ju att få det snyggt, jag vill inte ha zebraränder eller bli flammig.

Resterna av påsken ligger på bänken och lär nog ligga så tills någon (läs ÄlgEva) slänger det. Kan inte förstå varför yngsta dottern lägger allt på bänken i köket, hon måste tycka om att höra tjat. Jag och maken tjatar och tjatar att hon ska plocka undan efter sig men det är sällan hon faktiskt lyssnar och tar undan med mindre än att vi hotar med att slänga rubbet.
Nu är det bara två dagar kvar tills Äsch ska lämnas iväg, känns jättetrist och det kommer bli så tomt. Vem ska nu hålla gården fri från katter och andra djur och yla när telefonen ringer? Stackars tonårsdöttrarna har ingen att gå ut med när de har såååå tråkigt inne och jag har ingen att snubbla över. Maken har ingen hoppande och slickande hund att svära över när han kommer hem. Kommer det att bli så att yngsta dottern tar över kattjagandet, ena tonårsdottern börjar yla när telefonen ringer, andra tonårsdottern ligger i vägen överallt på golvet och jag tar över hoppandet på maken när han kommer hem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar