torsdag 1 april 2010

Fobiskåpet....

...är vårstädat! Någon dag när jag har lite att göra ska jag försöka räkna alla mina älgar men det lär bli svårt för de finns lite överallt, inte bara i fobiskåpet. Vissa älgar fyller faktiskt en funktion i det här hemmet, potatisstickan, kastrullunderlägget, dörrstoppen, kylskåpsmagneterna, flasköppnaren, värmeljushållarna, isskrapan (ligger naturligtvis i bilen) och diskhanddukarna. Jag har säkert missat en eller annan älg men det kan jag leva med. Maken är inte så förtjust i alla älgar. Han retas med mig och säger att mitt fobiskåp ser ut att höra hemma på en turistbyrå, och att det bara är prislapparna som fattas. Men i ärlighetens namn har han bidragit med några älgar han också, faktiskt! Personligen tycker jag det är jättekul när jag får olika älgar av våra vänner och gudarna ska veta att de många gånger har varit riktigt påhittiga. Det är inte många gånger jag fått någon älgsak som jag redan har, fantastiskt att de håller reda på vad jag har och inte! Men senast var det inte jag utan maken som fick något med älgar på. Direktör´n (makens kompis) hade stoppat ner ett par långkalsonger med älgar på i makens väska efter en bastukväll, jag skrattade gott - länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar