onsdag 31 mars 2010

Virrpanna!

Ibland fungerar helt enkelt inte min hjärna. I går var det en sådan dag då hjärnan tagit semester, synd bara att den inte slänger in en ledighetsansökan några dagar innan så jag är förberedd. Det blir lätt kaos i min värld när inte hjärnan är med och så blev det även den här gången. När dessutom mina rutiner ruckas blir lätt det mesta fel utan att jag märker det!
När jag kom hem i går möttes jag av en glad Äsch. Inte så konstigt kan man tycka men hon brukar vara instängd i sin svit när ingen är hemma. Genast började jag fundera på vem sjutton som kunde vara hemma den tiden men kom ganska snabbt på att det var jag som missat att stänga in henne. Den som någonsin har missat en sådan sak med en hund som aldrig varit lös i huset ensam vet vad som hinner fara genom huvudet. Vad har hon tuggat sönder, har hon pinkat någonstans och har hon legat på något ställe där man inte vill ha en hund??? Jag smög mig runt i huset, med viss bävan, för att inspektera men kunde snabbt konstatera att damen hade skött sig exemplariskt! Inte ens chipsskålen hade haft besök fast den stod på lagom höjd. Hon är bra duktig vår Äsch!

Äsch har ett riktigt namn men det låter så konstigt när man står och ropar "arsle hit"! Ja, hon heter inte arsle men det låter verkligen som det. Hon heter Ashley och hur vi än vände och vred på uttalet lät det ändå som arsle. Äsch passar dessutom henne för hon yrar runt mest hela tiden och är sällan stilla, hon är med andra ord väldigt ärschig (om det nu stavas så). Det bästa är ändå att hon lyssnar till Äsch. Lite tokigt kan det bli i alla fall när man lägger till "lägg av", då låter det nästan som "Arsle av". Så om du frågar mig, ge aldrig någon namnet Ashley!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar