onsdag 24 mars 2010

Min arm...

...har varit en springande punkt hos oss sedan oktober 2008! En liten felställning under ett ridpass med min dåvarande elev resulterade i en nervskada, som förvisso klassades och behandlades som tennisarmbåge i 9 månader. Jag har genomgått en ipren-kur, akupunktur, massage, stretching, kortisonspruta, gipsskena, lindad arm och nu senast handledsskena (den på bilden). Min arbetsterapeut, ja, jag fick en egen sådan under besöket på ett sjukhus i huvudstaden, ringde i går och talade om att läkaren ska ringa mig för att vi ska prata och planera inför en eventuell operation. Vet inte om jag tycker att en operation känns så lockande men jag måste få någon ordning på armen. Den andra armen har dragit på sig en tennisarmbåge på grund av överbelastning, det är nog bara en tidsfrågan innan jag inte kan använda någon av armarna. Skulle se ut det om man blev tvungen att lära sig äta med fötterna. Tror jag skulle få slita på bra innan rörelsen i höften skulle tillåta det.
Annars snorar och hostar jag vidare men känner att det är på bättringsvägen, tack och lov! I morgon tror jag det är dags för lite jobb igen, längtar dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar