tisdag 2 mars 2010

Lång väg...

...har jag att vandra tydligen. Gjorde illa min arm under arbetstid hösten 2008 och det är nog det dummaste jag har gjort på länge tror jag. Sitter med alla dessa olika anmälningar man ska göra och det är ett tidskrävande jobb vill jag lova. Nu kan man kanske tycka att jag borde ha skickat in dessa för länge sedan men jag trodde att värken skulle gå över och att jag skulle skicka in alla dessa papper när jag var bra. Det verkar dock inte som jag blir bra i första taget så det är nog lika bra att skicka in allt nu. Det är läkarintyg, påskrivna blanketter från olika håll, kvitton, en berättelse om vad som hände, när det hände, vilka olika vårdinrättningar jag har besökt och vilka undersökningar och behandlingar jag fått. Känns som det är ett jätteberg att bestiga, undrar om man rasar ner med en duns från toppen sedan?

I går hämtade jag hem Äsch från hennes "sexsemester" och hon verkar nöjd med semestern! Om det är önsketänkande eller vad det är vet jag inte men hon verkar lite lätt förändrad. Kanske är det så att semestern kommer att resultera i lite valpar framöver våren...
Svängde in till mina tonårsdöttrar när jag ändå var i närheten och gissa vem som var där? Pojkvännen!! Jag fick vackert erkänna att jag hade varit på spionuppdrag den där dagen på isen. Vi skrattade lite gott åt det hela och sedan seglade jag snabbt ut genom dörren för att inte ställa till med mer pinsamheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar