måndag 15 mars 2010

Jaha....

Jag tycker att dessa viltövergångar efter vägarna är ett elände. Sätter man upp viltstängsel är det väl självklart att de vilda djuren ska hålla sig på en sida av vägen och inte springa kors och tvärs. Jag vet att djuren mår bra av att kunna gå lite här och där men i det här fallet tycker jag att om man prompt vill att djuren ska vandra får man bygga tunnlar där djuren kan gå. I dag var jag och handlade med en av mina tonårsdöttrar och pojkvännen, tonårsdottern undrade om pojkvännen fick åka med mig tillbaka till vår by och självklart fick han det. Till saken hör att stora delar av vägen mellan staden tonårsdöttrarna bor i och vår by är rena älgparadiset om du frågar mig. Det kutar älgar kors och tvärs över vägen och en och annan ren kan också skymta till på vägen. Jag kör i vanliga fall, när det är dagsljus, med normal hastighet men när det börjar skymma sjunker min hastighet med samma takt som dagsljuset försvinner. Nu är det dock ljust ganska länge så jag tänkte att det ska nog inte vara några problem, man vill ju inte skrämma slag på pojkvännen första gången han åker med mig utan tonårsdottern. Första biten ut ur staden är vägen vackert inramad av fina viltstängsel men sen kommer det naturligtvis en sån där j#¤la viltövergång och jag har aldrig tidigare sett vare sig spår eller älgar där men i dag var det naturligtvis TVÅ älgar som var tvungna att stå där! Händerna blev i ett hjärtslag dyngsura och hastigheten på bilen gick från normal till nästan stillastående på bråkdelen av en sekund! Mina ögon var säkert stora som tefat och jag gissar att ansiktsfärgen var mer grå/vit än blå/rosa och som om inte det var nog började jag idiotprata och svära på ett helt irrationellt sätt. Stackars pojkvännen måste ha ångrat sig minst 100 gånger att han inte tog bussen. Tonårsdottern har inte hört av sig något så jag gissar att hon inte vill prata med sin hysteriska mor och jag kan bara gissa vad pojkvännen har sagt. Men å andra sidan är det väl lika bra att pojken redan nu får se vad det är för gäng han har hamnat med, för mer galenskap och konstiga beteenden är jag helt säker på att han kommer få uppleva med oss. Det finns en annan sak som kan få alla tjejer i familjen att reagera helt galet, det berättar jag mer om i morgon. Kan säga så pass mycket att även detta har denna stackars pojkvän fått se live....

2 kommentarer:

  1. Mhmm.. Vad är det nu som vi kan reagera galet på? ^o)

    SvaraRadera
  2. Läs nästa inlägg.... Kanske du ska läsa när du är ensam

    SvaraRadera