fredag 12 februari 2010

Partyhelg!


Yngsta dottern är född i december, inte så välplanerat av hennes föräldrar kanske, då vinterkräksjuka, flunsor och andra sjukdomar härjar fritt. Jag vill inte titulera mig som hypokondriker eller en som har bacillskräck men just magsjuka har jag lite svårt för, jag blir psykiskt magsjuk. Mår fysiskt illa och slutar äta, ska jag kräkas ska det inte finnas något att kräkas upp! När det går vinterkräksjuka luktar vårt hus sprit, jag spritar alla ytor flera gånger om dagen och tvingar mina barn att tvätta händerna typ 1000 gånger/dag! Lika mycket som jag hatar att spy hatar jag när andra gör det!!! Nåväl, när december har kommit och gått brukar jag ha förträngt att vi har missat att arrangera ett kalas men yngsta dottern påminner mig oftast i början av januari. I år florerade magsjukan som värst just i början av januari så något kalas då var inte att tänka på. Nu har det dock blivit dags för kalas och maken tyckte att vi lika bra kunde slå ihop dotterns olika önskningar om bowling, pyjamasparty och kalas till en helg. Just då när han sa det tyckte jag att det lät bra men nu är jag helt övertygad om att det inte alls är så bra. Med risk för att verka vara en hyperdålig förälder, jag tycker verkligen inte om barnkalas. Att dessutom påbörja kalaset ena dagen och inte avsluta det förrän dagen efter verkar inte helt genomtänkt, dottern är däremot jätteglad. Jag sitter nu och gruvar mig som bara en kalasfientlig mor kan göra. Samtidigt vet jag att när barnen väl har kommit och kalasandet drar igång går det bra, jag kan till och med skratta med barnen. Men innan cirkusen drar igång tänker jag sitta här och gruva mig en liten stund till. Vem vet, jag kanske sitter mitt i barnahögen i morgon kväll iklädd min bästa pyjamas och äter chips och tittar på melodifestivalen!

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag skulle vilja se dig skrattande med barnen iklädd en härlig flanellpyjamas.Om jag ska vara helt ärlig, så är barnkalas inte riktigt min grej heller. Under mina år som dagmamma kändes det som kalas vareviga dag.

    SvaraRadera
  2. Det blev ingen flanellpyjamas, jag var inte bjuden... Jag och maken hade eget party iklädda mysbyxor framför tv:n

    SvaraRadera