lördag 20 februari 2010

Helggäster


Bror med familj hälsar på oss i helgen. Det är ganska fantastiskt att de små kusinerna "kompar" ihop så bra trots att de inte träffas ofta. Tre ungar som nästan direkt de träffas leker och busar med varandra som de inte gjort annat sista veckan. Tonårsdöttrarna har inte varit lika roade av de yngre kusinerna och yngsta dottern, de har inte kunnat sova bort halva dagen som de annars gärna gör. I dag började de små låta kring kl.8.30, i tonårsdöttrarnas värld är det mitt i natten. Jag tycker ibland att tonårsdöttrarna är vaken till mitt i natten men de tycker inte att man lägger sig sent när huvudet landar på kudden klockan är 03.00.

Vi trotsade de lite väl många minusgraderna och gav oss ut på en kortare skotertur för att grilla vår lunch ute. Varför tycker man att det är såååå mysigt att grilla korv och hamburgare när man hela tiden svär över röken som får ögonen att tåras och svida? Brors flickvän slet riktigt ont ett tag, det formligen forsade tårar ur ögonen (jag måste erkänna att hon såg lite rolig ut och att jag skrattade lite) och det mesta föll ur hennes händer. Dressingtuben landade snyggt i jord och annat skräp på marken i vindskyddet och en korv tog samma väg. En annan korv var på väg att dyka ner i elden men hölls kvar på grillpinnen enbart av hennes ovilja att tappa något mer tror jag. Grillningen fick dock ett något abrupt slut, brors yngsta barn började tokfrysa! Det var bara att slita ihop allt och snabbt styra kalla fötter mot värmen inomhus.

Bror älskar att köra skoter och hann bara kliva av bussen, gå ner till vår gård och få syn på skotrarna så var "skotertarmen" väckt. Vips hade han bytt om och stog ute på gården och tokdrog för att få skotern att starta. Han drog och drog men inget hände, skotern suckade inte ens. Jag började fundera på varför det tog sådan tid för honom att starta skotern så jag gick ut för att kolla läget och retas lite. Det visade sig att jag missat att ge bror "säkerhetsplutten", när han fick den startade skotern nästan direkt. Det var inte utan att jag skämdes lite....

1 kommentar:

  1. Hoppas du inte slitit ut dig.Det blir ju trots allt bra mycket extra pyssel när det dyker upp fyra extra personer. Även om det är kul att gäster kommer,brukar det vara snäppet roligare när dom far.Fast när min lilla gäst dyker upp, blir det väldigt tomt när hon far.

    SvaraRadera