tisdag 15 november 2011

Att ta cortison eller inte ta cortison, det är frågan.

Jag tog mig i kragen och gick till doktorn i dag. Med mig själv. Efter flera veckors smärta i axel och arm. När jag började snegla på yxan var det liksom dags.
När en doktor TROR att det är en inflammation blir jag skeptisk. Väldigt skeptisk. Nervskadan jag har i underarmen TRODDE doktorn var en tennisarmbåge. Och behandlade med cortison. Naturligtvis blev jag inte bättre. Alls. Då och där lovade jag mig själv att aldrig låta någon spruta in cortison i min kropp utan att vara helt säker på vad som är fel. Så. När doktorn inte med säkerhet kunde säga att det var en inflammation kunde jag med säkerhet säga NEJ till en cortisoninjektion. Rätt eller fel? För mig kändes och känns det rätt. Jag provar hellre någon annan metod först. I det här fallet blev det tre. Inflammationshämmande, tejpad axel/arm och total vila. Hoppas verkligen att det hjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar