måndag 13 juni 2011

Det är inte roligt längre.

Jag tror det blir bäst om vi lämnar det här med mina odlingar. Jag menar så jag slipper denna ständiga förnedring. Detta eviga misslyckande. Det börjar bli tröttsamt. För alla tror jag. Vad jag menar? Titta!


En av de två köpta gurkplantorna är nu stendöd. Utan överdrift. Och det är inte den som Äsch rev ner i golvet. Den lever. Än. Tomatplantorna fortsätter att växa. Och blomma. Konstigt nog. Chilifrukten eller vad det nu är har fem frukter på gång. Det är ännu konstigare. Men jag är glad för det. Att de fortfarande lever. Det måste betyda att jag gör någonting rätt. Men vad? Gurkornas död retar mig. Enormt! Men som sagt. Jag tror vi lämnar mina planteringar nu. Jag kan uppdatera i slutet av sommaren. Och tala om hur det blev. Så får det bli.

Sommar är sommar alla gånger. Men jag är inte genomförtjust i den årstiden. Det finns allt för många läskiga djur. Djur som jag inte tycker speciellt mycket om. Djur jag gärna skulle vara utan.


Men det är bara lite drygt ett halvår till julafton. Så det är bara att stå ut. Med skalbaggar, getingar, ormar och alla hungriga myggor. Så. Ni som klagar på snön. Stå ut. Det får jag göra. Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar