söndag 20 februari 2011

Uppgivet njutande

Ja, jäklar. Vad bra väder det blev! Strålande sol, blå himmel och -5 grader. Har man det så här när man har det som sämst är det inte illa.

Jag gick ut och satte mig vid vindskyddet i dag igen. Den här gången njöt jag. Som vanligt hade jag med kameran. Det har liksom blivit så. Kameran släpas med mest jämt. Den här gången gav jag mig den på att jag skulle fota en vattedroppe på glid.


Spelade ingen roll hur jag än gjorde. Droppeländet var konstant utanför fokus. Måste nog gå en fotokurs. Eller kanske två.


Tänk vilken fin bild det hade kunnat bli. Det hade det. Så det så. Men jag fick helt enkelt ge upp. 103 bilder senare!


Då är det lättare att fota äppelträdet. Mycket lättare.


Molntussarna smög sig sakta närmare. Till slut var det helt mulet. Lagom när grillglöden var som bäst.


Jodå. Vi tar en tulpanbild i dag också. Bara för att vi kan. Eller om vi ska vara petiga. För att jag kan!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Tror inte det är meningen att man ska kunna fånga en droppe på bild... vissa ögonblick ska kanske inte förevigas utan bara njutas i minnet ;-)
    Jag delar din kärlek till tulpaner men har ända sen jag var barn varit skräckslagen för det som är i dem. Gissar att det är likheten med spindlar som gör det. Idag, som vuxen, ger det mest bara en behärskad rysning men som barn minns jag att jag undvek att gå in i ett rum där det stod tulpaner som var helt utslagna... Konstigt det där med rädslor...

    SvaraRadera
  2. Vilken himla otur att jag gillar tulpanernas innehåll. Lite lätt fascinerad av just det faktiskt. Med det här med rädslor ska man ta på fullaste allvar. Det är minsann inget att skämta om. Jag menar, jag har ju det här med älgar. Det är inget att skratta åt. Eller, det är det kanske. Jo, så är det. Man får skratta åt eländet. Men man måste förstå att det finns rädslor och att man måste respektera dom. Rackarns söt mössa du hade stickat förresten!

    SvaraRadera