lördag 25 september 2010

Förvirringen fortsätter

Vet inte när mitt huvud ska återgå till normalt läge. Vad nu normalt är? Men å andra sidan bestämde jag en sak för några år sedan. Ja, ok, det var många år sedan. Om man ska vara noga. Jag bestämde i alla fall att jag skulle prova på nya saker. Utan en massa undanflykter. Då, när löftet var färskt åkte jag kabinbanan i Åre. Det gör jag aldrig om! Men jag har åkt den. Jag klippte även av mitt jättelånga hår. Ja, alltså inte jag utan hårfrisörskan. Naturligtvis.
Nu ska jag åka på lastbilsmässa. I Ramsele. Jag!? Vet inte riktigt vad jag ska göra där men det kan ju bli trevligt. Jag och en bunt truckers. Ena tonårsdottern är nöjd. Helnöjd faktiskt! Hon ser verkligen fram mot dagen bland lastbilar. Det har inte snurrat runt i hennes skalle. Hon har all anledning att se fram mot utflykten. Hon går transportutbildningen på gymnasiet. Men jag? Det var nog i ett förvirrat tillstånd, verkar bli vanligare och vanligare, som jag lovade några vänner samt maken att jag naturligtvis kunde vara chaufför om de ville åka. Så på den vägen är det nu. Jag ska på lastbilsmässa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar