tisdag 21 september 2010

Förvirrande

Någonting har hänt. Definitivt! Vad det beror på vet jag inte men hänt har det. Jag som aldrig haft ett intresse för utomhuspul ser nu massor man skulle kunna göra på tomten. Ja, inte bara där. Tittade på broräcket nu på morgonen. Kanske jag skulle plocka lite tallris och stoppa ner i en blomlåda? Kanske rent utav fixa i ordning en dörrkrans och några amplar när jag ändå är i farten. Det ser så tomt ut. Va!? Jag!? Som om inte det räckte. Belysning. Skulle gjort något åt den saken också. Lite lampor här och där liksom. Ute. Det skulle säkert bli fint. Helt plötsligt inser jag att bilen behöver städas. Planerar till och med för en städning av den till helgen.
Något måste absolut göras. Men vad? Fel är det. Någonstans. Jag bakade i helgen. Matbröd. Bara för det fanns fil över som ingen ville äta. Skulle liksom ta tillvara på filen. Va!? Jag!? För att beskriva hur sällan jag gör sådant; jag fick ringa mor för att höra vilken konsistens degen skulle ha! Vad kommer här näst? Ska jag börja sy? Och faktiskt tycka om det? Skulle inte förvåna mig. Just nu är det inte mycket i mitt beteende som förvånar mig. Kanske omgivningen höjer ögonbrynen en aning. Så pass att ögonbrynen sitter i nacken faktiskt.
Nu ska jag packa ihop och åka till jobbet. Vem vet, jag kanske stannar och njuter av utsikten. Eller varför inte, jag kanske cyklar till jobbet. Det är ju bara 2,5 mil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar