onsdag 22 september 2010

Dagsfärger

Åååå, vad tråkiga en del dagar är. Jag tycker inte om torsdagar. Torsdagar är bruna. Jag tycker inte om brunt. Men i dag är det onsdag. Onsdagar är vita. Vitt är neutralt. Om vitt tycker jag ingenting. Jag tycker inte om dagens onsdag. Det har varit en megajättevansinnigt tråkig och fel onsdag.
Misstänker att det är nu vissa börjar fundera över mitt mentala tillstånd. Med all rätt. Men det finns vissa som förstår precis vad jag svamlar om.
Måndagar är gröna. Jag har lite svårt för grönt. Tisdagar är blå. Blått är min färg! Fredagar? Fredagar är gula. Gult är inte fult men inte någon favoritfärg. Lördag är rosa. Rosa kan vara en underbar färg. Söndag är röd. I min ungdom hade man röda veckan. Numera hör rött till jul tycker jag. Börjar du ge upp? Fattar du ingenting om mitt svammel? Titta här .

Snart är det helg. Tjoho! Då ska jag städa bilen, städa huset (invändigt), tvätta, laga mat och allt annat jag inte hinner med på vardagarna. Lyckos mig. Men vänta nu. Är det inte jaktuppehåll till helgen? Är det inte nu älgarna ska passa på att göra fler älgar? Då ska jag ut i skogen. Inte för att smygtitta på någon älgskog, jag lovar. Jag ska plocka svamp. Det ska jag göra i helgen. Plocka svamp och smörja själen med skogsluft och lugn. Till ljudet av bjällran som sitter fast i jackärmen.

2 kommentarer: