onsdag 30 juni 2010

Testpilot

Nu ska kroppen trimmas på både det ena och förhoppningsvis även på det andra sättet:
http://www.smartson.se/testpilot-satinperfect.html
Blir jag och min kompis utvalda att prova denna ska ni få se på silkeslena ben och vältimmad kropp. Kämpar som bäst med att jönsa runt framför tv:n tillsammans med min personliga tränare (!) på Wii-fit. Tyckte det verkade larvigt att träna framför tv:n men jag måste erkänna, det ger effekt! Ett pass varje morgon ska snart utökas med ett på kvällen också. Men en sak har jag funderat på, varför har de inte kommit på ett svenskt namn på brädan man använder? I text ser det inte tokigt ut men när man säger det "fit-brädan" blir det lite konstigt! Yngsta dottern tittade på mig, när jag sa det, med en blick som sa ungefär "mäh får du säga så, det får ju inte jag" samtidigt som hon blev lite generad.
Det finns många olika övningar man ägna sig åt och man kan välja övningar som man har en sportslig chans att fixa men man kan även välja övningar som får omgivningen att gråta av skratt. Jag valde att göra armhävningar för det har jag gjort många gånger förut. Pft och hmpf vad illa det gick! Tonårsdotterns liv förlängdes nog med 20 år som hon skrattade åt min rumpa som åkte upp och ner. Det där lät tokigt men det var så det var, rumpan rörde sig upp och ner men ingenting annat. Det här med att böja armarna och sänka kroppen vågrätt mot golvet funkade inte riktigt kan man säga, man kan också säga att armhävningar låter jag bli ett tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar