söndag 28 mars 2010

Bowling

Konstiga saker händer ibland. Helgen har maken och jag tillbringat tillsammans med Bubblan, Bubbelhållaren och ett annat glatt par. Vi började eftermiddagen med en liten bowlingmatch. Många kort blev knäppta men endast ett kort blev det något fel på, det blev som en bubbla på det. Naturligtvis var det Bubblan som fick denna mystiska bubbla på sig!! Bilden är INTE ett montage eller något annat konstigt, det bara blev så när jag knäppte! Vi skrattade gott åt kortet då när det var nytaget men sedan började vi fundera, vad i hela fridens dagar var det för ett lustigt fenomen? Och vad är oddsen på att det blir en bubbla så precis på Bubblan? Bowlingen vann herrarna i sällskapet men vi damer gav inte upp, det skulle bli fler tävlingar hemma hos Bubbelfamiljen.
En sångtävling senare och vi hade jämnat ut siffrorna! Jo, jag sjöng också eller sjöng och sjöng, jag lät! Nu var det bara en tävling kvar, poker. Vi damer hade nog inte allt för stora förhoppningar på att gå segrande ur ett pokerparti men det gjorde vi! Damerna vann hela skiten!! Stackars Bubbelhållaren och maken, de var tvungna att spela ett parti till bara för att de förlorade och jag kan tala om att maken vann! Vi var ett segrande par i den stora staden!! Inte för att jag på något sätt är tävlingsinriktad, jag tycker bara om att vinna.
Några mil senare sitter jag hemma i vårt kök och ler, vi har haft en underbar helg tillsammans med glada vänner, roliga upptåg och fantastiskt god mat. Det var så roligt att jag redan börjar längta till nästa träff!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar