onsdag 17 februari 2010

Sömnbrist

I dag är jag och yngsta dottern TRÖTTA!! Tandvärk är inte att leka med, speciellt inte nattetid. Efter en mardrömsnatt med ruskig tandvärk hos yngsta dottern blev det ett akutbesök hos tandläkaren nu på förmiddagen. Den skruttiga mjölktanden är nu ett minne blott, kvar finns bara en blodig grop där tanden satt. Dottern sover gott på soffan och det är henne väl unt. Jag väntar med min sömn tills i kväll, har lite annat att stöka undan först.
Ska på utvecklingssamtal med en av tonårsdöttrarna på eftermiddagen och höra hur det går för henne i skolan. Enligt henne går det bra och fram tills nu har hon haft rätt vad gäller hennes skolgång så jag hoppas att det fortsätter så. Vi har haft en himla tur med barnen när de gått i grundskolan och håller tummarna att det fortsätter så på gymnasiet. Tonårsdöttrarna har inte valt några typiska "tjejlinjer" utan bygg och transport. Kloka val tycker vi och ska jag vara helt ärlig skulle jag kunna tänka mig att gå båda linjerna. Himla bra skola dessutom. Sköter man sina studier i ettan och har minst godkänt i basämnena kan man välja till en körkortsutbildning i tvåan, oavsett linje, där de får teoripaketet samt tio körlektioner! Är inte det bra så säg!? Vi har varit ute och övningskört en gång jag och en av tonårsdöttrarna och det är INTE min grej. Skulle behöva en hel låda med valium eller något annat lugnande preparat för att inte äta upp inredningen i bilen eller stampa fötterna genom golvet. Maken är däremot som gjord för övningskörning med ovana förare, lugn, metodisk, pedagogisk och uppmuntrande. Men hur bra han än är räcker han inte alltid till, speciellt inte när det är två som vill köra samtidigt så det är kanonbra att de kan varva privatkörning med körskolekörning. Men det bästa av allt är att jag slipper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar