torsdag 20 oktober 2011

Plopp!

Man lär sig något nytt varje dag. Så är det. I dag har jag lärt mig att man inte ska förvara sin mobiltelefon i tröj/jackfickan när man ska gå på toaletten. Det hade jag. Jag hade inte lärt mig det då. Jag fällde upp toalocket. Vände mig om för att öppna byxorna och hörde hur det dunkade till bakom mig. Trodde i min enfald att det var toalocket som åkte igen.



Det hade det inte. Gissa om mina ögon blev stora när jag såg mobilen ligga längst ner i botten på toastolen.


Nej, nej, NEJ! Inte ner där! Men se, där låg den. På botten. Utan att tänka mig för sträckte jag ner handen för att plocka upp telefonen. Gick det att få tag i den? Nopp. Den åkte vidare. Mot kröken. Men jag fick upp den. Till slut. När jag vände displayen mot mig stod det "ett nytt meddelande". Jag hade alltså fått ett sms. När telefonen låg nere i vattnet. Alltså är det mottagning i toastolar. Kan vara bra att veta. Faller också under "man lär sig något nytt varje dag". Liksom. 

1 kommentar:

  1. Kanske där den bästa mottagningen finns när man är bosatt på vischan. I ordets rätta bemärkelse ett "skitbra" inlägg!

    SvaraRadera