onsdag 1 juni 2011

Det här är bara början

Jag misstänker att de flesta bilder kommer se ut så här.


Ett bi på flykt. Suddig i ett hörn av fotot. Eller kanske så här.


Så man får leta. Innan man hittar biet. Om man har tur kan det bli så här också.


Mitt i bild. Visserligen. Men. Naturligtvis utan skärpa. Enklast är nog att knäppa när de sitter still. I en blomma.


I spagat. Skulle behöva ett långsamt bi. Ett som flyger i slow motion. Då kanske även jag kan lyckas. Eventuellt.
En humla. En sån ska jag försöka hitta. En insekt alltså. Dom flyger väl ändå inte så fort. Eller?

1 kommentar:

  1. Jag tycker att dina bilder är härliga! Jag förstår din lust att hitta skärpa men det ibland suddiga eller lite vid sidan av är mera likt livet självt... För det känns onekligen lite oskarpt ibland, lite suddigt och inte alltid är det centrala i fokus...
    Fortsätt gärna att visa de bilder du tar i din jakt på precision!

    SvaraRadera