tisdag 1 februari 2011

Kvällspyssel

Ena tonårsdottern ville ha raggisar i rosa och svart. Självklart skulle hon få sådana. Det tog lite tid kan jag säga. Å inte gick det enkelt heller. Detta par bestod av tre sockar!! Det krävdes lite mer jobb än vanligt. Jag fick för mig att jag skulle göra lite mönster på sockarna. Det var ingen bra idé. Alls. Jag kan inte sånt. Verkligen inte. Det vet jag nu. Sockan fick en midja. En midja som passade en fotomodell. Inte en fot. Man fick pressa foten förbi mönstret. Att foten blev utan blodcirkulation fick man liksom ta. Om man ville ha mönstret. Det ville inte ena tonårsdottern. Fullt förståeligt. Det var bara att sticka en socka till.

Jag är inte duktig på att fota sockar. Verkligen inte duktig. Hälen ser helt klart konstig ut på bilden. Den ser bättre ut i verkligheten. Jag lovar. Vacker häl eller inte. Sockarna är klar. Ena tonårsdottern behöver inte vänta längre.


1 kommentar:

  1. De ser jättefina ut ju!
    Hälar blir alltid konstiga på bild. Bara de sitter skönt på foten så är det ju okej :-)

    SvaraRadera