tisdag 20 april 2010

Nu kör vi!!

Har många gånger sagt lite på skämt att man ska slita ut en generation i taget. Har dock aldrig tänkt mig som den generation som ska slitas ut först, men nu hör jag nog dit. Från att ha jobbat bekväma 50 % jobbar jag 100 % den här veckan. Som om inte det vore nog har jag, just den här veckan. börjat min karriär som kursledare.
Nu tänker du säkert att det är väl inget märkvärdigt att jobba heltid och speciellt inte när det bara är tillfälligt. Det är så att på en och samma dag ska jag vara både lärarvikarie, personlig assistent och fritidspersonal, finns viss risk för en personlighetsklyvning här. Undrar vilken roll jag tar när jag kommer hem? Vet att det finns ett helt gäng att välja mellan. Kokerska, tvätterska, städerska. mamma eller maka för att nämna några. Misstänker att det blir lite av varje och kanske slänger jag in en soffpotatisroll som ett wildcard.
Min kollega försökte nog muntra upp mig när hon påpekade att det blir extra pengar i plånboken och det har hon naturligtvis rätt i, men när sjutton ska jag hinna göra av med dom? Jag misstänker nämligen att det inte bara är den här veckan det blir mer jobb. Så, nu ger vi järnet, kör så det ryker och sliter ut denna generation. Med det sagt är det nog bara nattningen av mig själv kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar